اسم برای برند مواد غذایی

کامل ترین راهنمای انتخاب اسم برای برند مواد غذایی

نام های زیر را در نظر بگیرید:

  • "داینامین"
  • "یک و یک"
  • "گلوریزه"
  • "خوشگوار"
  • "صبورا"
  • "بهنوش"
  • "عالی فرد"
  • "ویتانا"

همگی موارد فوق نام برندهای مختلف مواد غذایی در کشور ما هستند.
به نظر شما کدامیک از آنها به عنوان نام برند مواد غذایی مناسب تر هستند؟
با نگاه به کدامیک از اسامی فوق و یا شنیدن نام کدامیک از آنها، یک برند مواد غذایی در ذهن شما تداعی می شود؟

اگر پانزده یا بیست سال قبل تصمیم می گرفتید یک نام برای برند مواد غذایی خود انتخاب و ثبت کنید و سپس شروع به فعالیت نمایید کار آسان بود و بدون نیاز به روزها بررسی و صرف زمان، به راحتی می توانستید یک اسم برای برند خود انتخاب کنید، اما در سال های اخیر با توجه به تعدد بسیار زیاد تولید کنندگان و رقبا در صنعت مواد غذایی، انتخاب اسم برای برند دیگر به این سادگی نیست !

همه روزه با مشتریان زیادی در ارتباط هستیم که به گفته خودشان "چندین ماه" در جستجوی نامی مناسب برای برند خود هستند و هنوز موفق به یافتن حتی یک نام مناسب نیز نشده اند.

بگذارید با شما صادق باشیم و در همین ابتدای کار مطلب مهمی را با شما در میان بگذاریم.
براساس چندین سال مشاوره به کسب و کارهای مختلف و ارتباط روزمره با مشتریان زیادی که در پی اسم برای برند خود هستند به شما می گوییم که اگر در حال جستجو در سایت های مختلف جهت پیدا کردن یک نام حاضر و آماده برای برند خود هستید، بدانید که دارید وقت خود را هدر می دهید !
تعداد محدودی اسم و لغت که در سایت های مختلف مشاهده می کنید همگی مدت ها قبل توسط افراد دیگر استفاده و ثبت شده اند و از طرف دیگر بسیاری از آنها فاقد استانداردهای لازم بوده و هرگز نام مناسبی برای برند نمی باشند و اصلا امکان ثبت شدن ندارند.


پس راهکار چیست؟
تنها راهکار خلق اسامی جدید و خلاقانه است. اسامی که از استانداردهای لازم جهت برند شدن برخوردار باشند و در آینده شما را با مشکلات مختلف مواجه نکنند.

وجود قوانین سخت گیرانه در هنگام ثبت رسمی برند، سختی های پیدا کردن یا خلق یک نام که اولاً به حوزه مواد غذایی مرتبط باشد و ثانیاً کوتاه، ساده و جذاب باشد انتخاب اسم برای برند در حوزه صنعت غذا را به فرایندی پیچیده و تخصصی کرده است که قطعاً نیازمند استفاده از یک متخصص با تجربه در زمینه خلق نام برند می باشد.

اهمیت اسم برند مواد غذایی

اهمیت اسم برند مواد غذایی

برای چند دقیقه به اسم تعدادی از برندهای معروف در حوزه مواد غذایی فکر کنید.
شنیدن نام کدامیک از آنها برای شما خوشایند و دلنشین است و در شما حس مثبت و تمایل بابت مشاهده و خرید محصولات آن برند ایجاد می کند؟
در مقابل، آیا نام های غیرجذاب، بی معنی و مبهم، در شما تمایل و احساسی جهت خرید محصولات آن برند ایجاد می کنند؟

آنچه مسلم است انتخاب نام تجاری (برند) اثرات منفی یا مثبت زیادی بر هر کسب و کار خواهد داشت.
نام های کوتاه و خوشایند احساس خوبی را در مخاطب ایجاد می کنند و در ذهن آنها ماندگار خواهند شد و افراد به راحتی چنین برندهایی را به یکدیگر معرفی خواهند کرد.
آیا تبلیغاتی موثرتر از تبلیغات دهان به دهان وجود دارد؟!
در علم فروش نیز اثبات شده است که وجود یک حس درونی خوب نسبت به برند و کسب و کار، اولین عامل ترغیب مشتریان به خرید از محصولات یک برند است.

از طرف دیگر،یک نام خوب و مناسب باعث می شود مشتریان بتوانند با زحمت کمتری محصولات شما را در میان برندهای زیادی که در بازار مواد غذایی وجود دارند پیدا و خریداری کنند.

پیشنهاد مطالعه : اسم برای برند لباس

اهمیت ثبت برند مواد غذایی و عواقب عدم ثبت برند

اهمیت ثبت برند مواد غذایی

زمانی که در سوپر مارکت ها و فروشگاهی مواد غذایی سطح شهر گشتی می زنیم محصولات بسیار زیادی با نام های مختلف مشاهده می کنیم.
شما که تصمیم ندارید از همین نام های رایج و تکراری استفاده کنید؟!
آیا می دانید عواقب انتخاب نامی مشابه یک برند دیگر چیست؟

اگر از اسامی رایج و تکراری در نام برند خود استفاده کنید، در آنصورت مشتریان چگونه محصولات شما را از برندها و محصولات شرکت های دیگر تمایز دهند؟
در صورت انتخاب اسامی تکراری و یا مشابه برندهای دیگر، هر تبلیغاتی هم که انجام دهید، به نفع برند دیگری که مشابه شما است و از قبل ثبت شده است خواهد بود.
مهمتر از آن اگر بخواهید نام برند انتخابی خود را ثبت رسمی کنید نام انتخابی شما هرگز نمی تواند تکراری و یا تا حد زیادی مشابه نام برند دیگری باشد بنابراین می بایست نامی جدید و خلاقانه خلق کنید.

از سوی دیگر چنانچه برند خود را به صورت رسمی ثبت نکنید، همیشه احتمال سو استفاده شرکت های رقیب از محصولات و تولیدات شما وجود دارد زیرا در صورت عدم ثبت رسمی برند، شما از نام تجاری خود، لوگو، طرح ها و ایده هایتان محافظتی نکرده اید و در اینصورت آنها در خطر بهره برداری توسط دیگران قرار خواهند داشت. و در نهایت به کسب و کار شما ضرر و زیان هایی وارد خواهد شد.

توجه داشته باشید که طبق قوانین سازمان ثبت، برای ثبت رسمی نام برند خود، از هر کلمه ای نمی توانید در نام برند خود استفاده کنید! در این خصوص حتماً قوانین نامگذاری برند را مطالعه نمایید.

نمونه کلمات قابل استفاده برای خلق اسم برای برند مواد غذایی

کلمات قابل استفاده برای اسم برند مواد غذایی

در فرایند ایجاد نام برای برند مواد غذایی شخص متخصص می بایست، از کلماتی استفاه کند که تا حدودی با صنایع غذایی و مواد خوراکی ارتباط داشته باشد. در لیست زیر صرفاً بعضی از کلماتی که می توانند برای استفاده در خلق اسم برای برند مواد غذایی مناسب باشند را درج کرده ایم:

  • دُر
  • آنا
  • نار
  • برنا
  • ناب
  • پاک
  • صبا
  • بهار
  • بهتا
  • پذیر
  • نیلو
  • ترنج
  • اصل
  • آشنا
  • برین
  • نوش
  • کِشت
  • خوش
  • ریحان
  • شمیم

نتیجه گیری

فراموش نکنید که در حوزه مواد غذایی انتخاب نام برند از حساسیت بالایی برخوردار است. افراد نام هایی را بیشتر می پسندند که ساده و خوش آوا بوده و به راحتی در ذهن باقی بمانند.
اگر نامی که انتخاب می کنید غیرجذاب، طولانی و پیچیده باشد احتمال اینکه در ذهن افراد برای طولانی مدت باقی بماند و مجدد برای خرید محصولات برند شما اقدام کنند بسیار کاهش می یابد.
همچنین اگر تصمیم به ثبت نام برای محصول خاصی دارید جامعه هدف آن محصول را در نظر بگیرید و نامی که برای شما ایجاد می شود می بایست با سلیقه مخاطبین و مصرف کنندگان آن محصول همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال ویژگی های نامی که برای محصول غذایی که مصرف کنندگان آن کودکان و یا قشر جوان هستند، با نامی که عمده مصرف کنندگان آن افراد میانسال و یا مسن هستند متفاوت خواهد بود.