انتخاب اسم برای سایت خبری

راهنمای انتخاب اسم برای سایت خبری

سایت های خبری دسته ای از سایت ها هستند که در سال های اخیر رواج زیادی پیدا کرده اند و استقبال زیادی از آنها شده است. برخی افراد به دلیل درآمدی که از درج تبلیغات در این سایت ها کسب می کنند تصمیم به راه اندازی یک سایت در حوزه خبر می گیرند. برخی افراد و ارگان ها نیز اصولاً حوزه فعالیتشان در زمینه خبر و اطلاع رسانی می باشد.

انتخاب اسم برای سایت خبری یکی از نیازها و دغدغه های افرادی است که در سالیان اخیر به راه اندازی چنین سایت هایی روی آورده اند. مثل انواع سایت های دیگر، انتخاب اسم مناسب برای سایت خبری نیز یکی از سخت ترین و حساس ترین مراحل کار می باشد. ادامه فعالیت ها از قبیل برندینگ، طراحی لوگو، تبلیغات و غیره به اسمی که برای سایت خود انتخاب می کنید وابسته است.

ما در مقاله راهنمای انتخاب اسم زیبا برای سایت نکات مهم و مشترکی را بیان کردیم که پیش نیاز این مقاله هستند. اگر هنوز آن مقاله را مطالعه نکرده اید پیشنهاد می کنیم ابتدا آنرا مطالعه نموده و سپس این بخش را ادامه دهید. این اطمینان را به شما می دهیم که با مطالعه این مقاله بتوانید بهترین اسم برای سایت خبری خود را انتخاب کنید.

نکات مهم در انتخاب اسم برای سایت خبری

انتخاب اسم برای سایت خبری

1- حوزه محتوایی اخبار سایت خود را مشخص کنید.

اگر سایت شما قرار است فقط اخبار یک حوزه خاص (مثلاً حوزه ورزش یا اقتصاد) را پوشش دهد می توانید از لغات مرتبط با این حوزه ها برای ساخت اسم سایت خود استفاده کنید. اما اگر قصد راه اندازی یک سایت اخبار عمومی با محتوای گوناگون دارید، می بایست از کلمات دیگری که مرتبط با مقوله اخبار و اطلاع رسانی است برای ایجاد اسم برای سایت خبری خود استفاده کنید.

2- مخاطبین سایت خبری خود را مشخص کنید.

اگر سایت خبررسانی شما مربوط به اخبار حوزه خاصی مثلاً حوزه ورزش است، احتمالاً عمده مخاطبین شما جوانان و نهایتاً افراد میانسال باشند و لذا برای چنین سایتی می توانید از نام ها و لغاتی که جوان پسند تر هستند استفاده کنید.

اما اگر سایت شما مربوط به اخبار مثلاً حوزه بورس یا اقتصاد یا سیاست است، احتمالاً عمده مخاطبین شما افراد میانسال به بالا هستند و لذا بهتر است از کلماتی که بیشتر مورد پسند این قشر جامعه هستند برای ساخت اسم استفاده کنید مثلاً برای چنین سایتی استفاده از نامی مانند toopkhabar که نامی جوان پسند است چندان خوب نمی باشد.

همانطور که در مقالات قبلی سایت توضیح دادیم نام سایت شما قرار است توسط مخاطبین دهان به دهان شود و نیز در شکل گیری احساس آنها نسبت به سایت و کسب و کار شما اثر گذار است لذا توجه به این نکات ضروری است.

3- یادداشت تمام لغات مرتبط، کلید موفقیت در انتخاب اسم برای سایت خبری

یادداشت نمودن لغات مرتبط با حوزه خبر

پیشنهاد می کنیم روزی حداقل نیم ساعت در یک محیط آرام و ساکت قرار بگیرید و با تمرکز شروع کنید تمام لغاتی
که مرتبط با حوزه خبری و اخبار هستند و به ذهنتان خطور می کنند را یادداشت کنید.
نیاز نیست این لغات صد درصد به این حوزه مرتبط باشند زیرا در اینصورت محدود به لغات کمی خواهید شد.
می توانید لغاتی که تا حدی و حتی غیر مستقیم هم به حوزه خبر و اخبار مرتبط هستند را یادداشت کنید.

همچنین تمام صفاتی را هم که به نوعی می توان آنها را مرتبط با حوزه خبری و اخبار تلقی کرد یادداشت کنید.
با خود فکر کنید که به یک سایت خبری یا به خبر و اطلاع رسانی و امثال آن، چه صفاتی را می توان نسبت داد؟
سعی کنید حداقل 100 لغت را پیدا و یادداشت کنید.

برای مثال برخی از لغات و یا صفاتی که می توان آنها را به حوزه خبر و اخبار مرتبط دانست عبارتند از :

update report khabar news
top press read online
daily day time inform

همچنین در زبان فارسی صفاتی مانند شفاف، سریع، دقیق، روزانه، به روز، مورد اعتماد و استفاده از معادل انگلیسی آنها.
مثلاً با توجه به صفت سریع ممکن است شخصی اسم zoodkhabar به ذهنش خطور کند.
برخی از پسوندهای کوتاه نیز وجود دارند (مانند پسوند fa ) که می توانید آن ها را به عنوان پسوندهایی عمومی در انتهای نام اکثر کلمات به کار ببرید و با آنها کلماتی جدید و مبتکرانه خلق کنید مثلاً  khabarfa. در واقع اگر بتوانید از کلماتی استفاده کنید که در نهایت اسم سایت شما مفهوم سایت خبری را به مخاطب منتقل کند انتخاب خوب و هوشمندانه ای انجام داده اید.

4- درج نام مکان یا منطقه در نام سایت خبری

اگر سایت شما قرار است فقط اخبار منطقه یا شهر یا استان خاصی را ارائه نماید در این حالت یک تکنیک جهت انتخاب اسم برای سایت خبری می تواند استفاده از نام آن منطقه یا شهر یا استان در اسم سایت باشد.
به عنوان مثال اگر شخصی بخواهد برای شهر پرند چنین سایتی راه اندازی کند ممکن است یک ایده برای نامگذاری این سایت  parandkhabar یا parandonline باشد.
مزیت این تکنیک این است که رقبای کمتر و محدودتری خواهید داشت یعنی رقبایتان صرفاً افرادی هستند که ممکن است در آینده برای همان شهر یا منطقه چنین سایتی راه اندازی کنند.
 اما زمانی که از کلمات عمومی برای ساخت نام سایت خبری خود استفاده کرده باشید به نوعی در تمام استان ها و کل کشور رقیب خواهید داشت و در کل کشور هر کس بخواهد سایت خبر راه اندازی کند ممکن است از آن کلمات استفاده کنند.

5- نکات تکمیلی

پسوند دامنه مخصوص سایت های خبری پسوند news. می باشد که در صورت تمایل می توانید علاوه بر دامنه com و ir ، دامنه  news. را هم برای خود ثبت کنید.
امیدواریم نکات مهمی که در این مقاله جهت یافتن اسم پیشنهادی برای سایت خبری ارائه شد مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.